Are You Listening?   Michael JACKSON

Are You Listening?   Michael JACKSON_d0169973_18414513.jpg




Are You Listening ? Michael JACKSON

I am the thinker, the thinking,
私は思想家であり、思考の過程であり
the thought
思考そのものだ
I am the seeker, the seeking,
私は探求者であり、探求の過程であり
the sought
探求そのものだ
I am the dewdrop, the sunshine,
私は露であり、陽の光であり
the storm
嵐だ
I am the phenomenon, the field,
私は現象であり、その現場であり
the form
形だ
I am the desert, the ocean,
私は砂漠であり、海であり
the sky
空だ
I am the Primeval Self
私は原始の自己である
In you and I
あなたと私の内の




~ここから全訳~


ARE YOU listening? (きみは 耳を傾けているかい?)

ぼく とは誰?
きみ とは誰?
ぼくらは どこから来たんだろう。
そして どこへ向かうんだろう。
なんのために ここにいるんだろう。
答えられるかい?

不滅 それが ぼくの生き方
歓喜から生まれ
歓喜のなかに漂い
そして歓喜へと帰ってゆく それが僕


まだ そのことに気づいていないなら
残念なことだよ
きみは耳を 傾けているかい?

ぼくの このからだ
それはよどみなきエネルギーの流れ
時の河の流れのなかで
幾万年が過ぎ いくつもの時代は移ろう
そのなかでぼくは 現れては 消えてゆく
まばたきの間に
かくれんぼしながら

ぼくは 分子
ぼくは 波
光の速さで旋回する

ぼくは うねる波
先陣きって駆け抜ける波

ぼくは 世の王子 
ぼくは 世の民人

ぼくは 「すること」
すなわち 「行い」


ぼくは 銀河
ぼくは 天の川のなかの虚空

僕は熱狂
(絵に出てくる部分)
ぼくは 思考する人、思考すること、その思考
ぼくは 探求者、探求すること、その探求
ぼくは 露、陽光、嵐
ぼくは 現象、場所、形
ぼくは 砂漠、海、空
ぼくは 原始の ぼく自身
きみとぼくのなかの


ぼくは 無辺の純粋な意識そのもの
ぼくは 真実、存在、大いなる喜びそのもの

無限に姿を変えながら ぼくは現れては消える
まばたきの間に
かくれんぼしながら

でも ぼくがしているのは 不滅という生き方
幾万年の時は流れても
深い奥底において
ぼくは永遠に
もとのまま

歓喜から生まれ
歓喜のなかに漂う それがぼく

きみも踊ろう この踊りを
さあ、ともに

自分が何ものかを 忘れてしまったら
決してわからないだろう
大いなる永遠という海床のなかで
どうやってこの生き方(ゲーム)をするのかを

求め続けるという苦悩に終止符を打ち
ただ今を生き切ろう
考えないで、ためらわないで
自分自身に立ち戻って
ただ創造せよ ただ創造せよ

ぼくがしているのは 不滅という生き方
歓喜から生まれ
歓喜のなかを漂い
歓喜へと帰る それがぼく

そのことにまだ気づいていないなら
残念なことだよ
きみは耳を 傾けているかい?

Who am I? 
Who are you?
Where did we come from?
Where are we going?
What's it all about?
Do you have the answers?

Immortality's my game
From Bliss I came
In Bliss I am sustained
To Bliss I return

If you don't know it now
It's a shame
Are you listening?

This body of mine
Is a flux of energy
In the river of time
Eons pass, ages come and go
I appear and disappear
Playing hide-and-seek
In the twinkling of an eye

I am the particle
I am the wave
Whirling at lightning speed

I am the fluctuation
That takes the lead

I am the Prince
I am the Knave

I am the doing
That is the deed

I am the galaxy, the void of space
In the Milky Way

I am the craze
(絵に出てくる部分)
I am the thinker, the thinking, the thought
I am the seeker, the seeking, the sought
I am the dewdrop, the sunshine, the storm
I am the phenomenon, the field, the form
I am the desert, the ocean, the sky
I am the Primeval Self
In you and I

Pure unbounded consciousness
Truth, existence, Bliss am I
In infinite expressions I come and go
Playing hide-and-seek
In the twinkling of an eye
But immortality's my game
Eons pass
Deep inside
I remain
Ever the same

From Bliss I came
In Bliss I am sustained

Join me in my dance
Please join me now

If you forget yourself
You'll never know how
This game is played
In the ocean bed of Eternity

Stop this agony of wishing
Play it out
Don't think, don't hesitate
Curving back within yourself
Just create, just create

Immortality's my game
From Bliss I came
In Bliss I'm sustained
To Bliss I return

If you don't know it now
It's a shame
Are you listening?
©Michael Jackson 『Dancing The Dream』収録 訳 Foreverlandのshun

by maimaigohan | 2018-01-02 18:55 | いつもともにある言葉
<< 朝ごはん 2171 平成30年 あけましておめでと... >>